Co tedy vlastně jím

Mnozí z Vás se mě ptáte, co tedy vlastně jím a jestli si něco odříkám. Zde tedy pár řádek o jídle, které mě léčí, chutná mi a ze kterého prosperuje celá naše čtyřčlenná rodinka. Důkladně jsem pročistil své tělo a naučil se s ním komunikovat. Jím vše, na co mám chuť a v množstvích jaké mi aktuálně vyhovují. Velmi rychle poznám, z čeho je mi příjemně a co mi naopak nesedí. Jednoduše neignoruji zpětnou vazbu, kterou mi tělo poskytuje. Pochopil jsem, že jídelníček složený převážně z čerstvého ovoce a zeleniny, doplněn syrovými semínky a ořechy je ideální pro aktivní a zdravý život. Respektive tělo to vědělo odjakživa, ale mozek stále bojoval a bojuje se závislostmi na některých potravinách (cukr, lepek, kasein..). Pro ty, které to zajímá, jsem sepsal svůj tradiční den, který se mění v závislosti na dozrávání plodů v konkrétním období. Mé tělo se krásně naladilo na  přírodu a jakoby „náhodou“ má chuť zrovna na to, co aktuálně zraje. Přes léto jsem hlavně ovocný. Miluji broskve, nektarinky, meruňky, jahody, borůvky, třešně, jablka, lesní plody, a když je jejich hojnost, téměř nepotřebuji jíst nic jiného. Na jaro a podzim často odšťavňujeme, nejčastěji mrkev, řepu, jablka a listovou zeleninu. Přes zimu hodně klíčíme a tyto čerstvé klíčky a výhonky si vychutnáváme, i když je za okny sníh. Jak tedy vypadá jeden z mých tradičních dnů, co se týče jídla?

 Ráno vždy začínám sklenicí vody. Někdy úplně čisté, někdy s citrónem, který dělá s neutrální vody zásaditou. Základ mé snídaně tvoří rostlinné mléko, které si vyrobím z přes noc namočených ingrediencí. Rostlinná mléka střídám, abych do těla dostal co nejvíce vitamínů a minerálů obsažených v máku, mandlích, konopných semenech, pistáciích, vlašských ořeších, slunečnici a tak dále. Do rostlinného mléka nasypu chia semena, nechám je nabobtnat a vytvořím lahodný hustý základ (chcete li jogurt nebo pudink) z rostlinného mléka a chia semínek. Do chia pudinku pak krájím čerstvé  ovoce, na které mám zrovna chuť. Povětšinou dva druhy, abych to neměl přeplácáno různými chutěmi. K mým oblíbeným dvojicím naloženým do chia pudinku patří jahody s borůvkami, nektarinky s broskvemi, meruňka s mangem, hruška s kaki atd. Používejte ovoce, které máte rádi a které Vás nejvíce přitahuje. Tělo si říká o to, co potřebuje doplnit.

Další má svačinka je koktejl (smoothie), nebo fresh. V mixéru si rozmixuji zelené listí s nějakým sladkým ovocem (banán+hlávkový salát, jablko+petržel..) a přidávám odměrku rostlinného syrového proteinu. V odšťavňovači si připravím čerstvou šťávu, kterou v průběhu dne popíjím. Jablko se špenátem, mrkev s řepou a jablkem, petržel s řapíkem a jablkem atd. S tímto si vystačím cca do 14h.

Dále si podle chuti připravím mísu složenou ze zeleniny a obilnin sušených za nízkých teplot. Například avokádo, rajče, okurek, pohanková placka, koření. Toto opět pojídám klidně i 2 hodiny v práci. Večer si umixuji vydatnou a výživnou polévku z čerstvých ingrediencí (hodně druhů zeleniny podle aktuální chuti).  Někdy, když mě večer honí mlsná, opět si umixuji koktejl z banánu a zeleného listí, třeba polníčku.

Pokud mám někdy chuť na stravu teplou, s chutí si večer dopřeji pečené brambory, zeleninovou polévku, nebo luštěninový guláš.

Takto se stravuji od roku 2013. A především díky stravě mě opustilo nejen 31kg, ale hlavně mé zdravotní problémy a omezení. Opět mohu sportovat každý den mnoho hodin bez jakýchkoliv problémů.

Na obrázku je má jednodenní porce jídla a pití. Ovoce a zelenina se mnění dle chuti a dozrávání různých plodů. Množství se mění dle fyzické náročnosti dne. Toto je průměrný den.

Jidlo-denSve-jidlo